Hvordan vinne kunden i omnikanal?
Om frokostseminaret
En undersøkelse fra McKinsey viser at 80 prosent av amerikanske forbrukere foretrekker butikker som kan tilby en omnikanal handleopplevelse. Samtidig fastslo Virke på tampen av 2022 at norske butikkers evne til å være omnikanaler avgjørende forfremtidig vekst og økt kundelojalitet.
Å være omnikanal er viktig fordi det sikrer at handleopplevelsen skjer på kundens premisser. Det er en strategi der man vektlegger den helhetlige og langvarige relasjonen til kunden, fremfor kun å se på kjøpstransaksjonen som “gullet”. Det handler om å forstå hele kundereisen, hvordan fysisk og digitale kontaktpunkter kan utfylle hverandre og hvordan best kan rigges seg for å møte den fygitale kundens forventinger.
Men hvordan vinner man kundene i omnikanal?
Hovedutfordringen for mange aktører i omnikanal er å ivareta et helhetlig kundebilde på tvers av kanaler for å sikre relevante forslag og inspirasjon når de møter kunden i digitale flater, samtidig som man gir relevant oppfølging i etterkant.
På frokostseminaret vil du lære mer om:
- Hvordan en helhetlig kundereise skaper lønnsomhet for hele bedriften
- Hva som skaper lojalitet for den fygitale kunden
- Hvordan levere på en helhetlig kundereise
- Hvordan digitale plattformer legger til rette for økt skalering og veks
- Hvordan man kan optimalisere ressursbruk og logistikk ved hjelp av ny teknologi
Velkommen til frokostseminar med Forte Digital og Optimizely!
Foredragsholdere
Kristin Dahl Hoffmann
Direktør Marketing | Bring
Jorunn Øyna
Director Strategy and Consulting | Forte Digital
Stein-Viggo Grenersen
Produkt- og markedssjef | Optimizely
Eivind Thorsrud Willard
CCO | Forte Digital
William Kristensen
Head of Data & Analytics | Forte Digital
Ola Kirkerud
Data Scientist | Forte Digital
Eirik Tømmervik
Business Consultant | Forte Digital
Program
- 08:30 - 09:00
Registrering og kaffe
Forte DigitalVi serverer kaffe og tar imot deltakerne for registrering fra klokken 08.30
- 09:00 - 09:05
Velkommen
Eivind WillardVi ønsker velkommen og introduserer foredragsholderne
- 09:05 - 09:25
Fra konvertering til kundebehov - hvordan bli kunders førstevalg, uavhengig av kanal?
Jorunn Øyna & Eirik TømmervikHvordan vinne kunder i omnikanal?
- 09:25 - 09:45
Helt, og ikke stykkevis og delt - Kundedataplattform
Stein-Viggo GrenersenHvordan kan du gå fra silobasert innsikt til et enhetlig kundebilde som favner alle kanaler og kontaktpunkter kunden har med virksomheten din? Med overgangen til en cookie-løs verden er kundedata virksomhetens olje!
I dette foredraget forteller Optimizely hvordan en kundedataplattform kan hjelpe virksomheter med å:- Harmonisere kundedata og adferd på tvers av kanaler
- Tolke og forstå hva disse dataene betyr
- Og sist (og absolutt ikke minst) hvordan virksomheter kan bruke disse dataene i sanntid for å utløse ønsket handling
- 09:45 - 09:55
Pause
Forte DigitalVi serverer kaffe og boller
- 09:55 - 10:15
Hvordan blir du Norges beste nettbutikk?
Kristin Dahl HoffmannDet er hundrevis av detaljer som må stemme hvis du skal bli Norges beste nettbutikk. Hele kundereisen fra markedsføring til returhåndtering må være riktig. Siden 2007 har en uavhengig jury kåret Årets nettbutikk på vegne av Bring. Få innsikt i prosessen og kriteriene som nettbutikkene bedømmes etter. Kristin gir deg en oppsummering av hva de beste er gode på, og ikke minst, hvor er det største forbedringspotensialet hos nettbutikkene i 2023.
- 10:15 - 10:35
Smart hjemlevering ved hjelp av kunstig intelligens
William Kristensen & Ola KirkerudMENYs prediksjonssystem hjelper dagligvarekjeden med å planlegge antall ansatte som trengs for å behandle hver ordre, noe som reduserer over- eller underbemanning.
- 10:35 - 10:45
Panelsamtale
Eivind Willard med panelEivind Willard leder oss gjennom en panelsamtale med Jorunn Øyna, Stein Viggo Grenersen og Kristin Hoffmann
Spørsmål?
Ta gjerne kontakt med en av oss under dersom du har noen spørsmål knyttet til arrangementet eller Forte Digital.
Eivind Thorsrud Willard
Tobias Grimstad
undefined undefined