Hvordan vinne kunden i omnikanal?

Om frokostseminaret

En undersøkelse fra McKinsey viser at 80 prosent av amerikanske forbrukere foretrekker butikker som kan tilby en omnikanal handleopplevelse. Samtidig fastslo Virke på tampen av 2022 at norske butikkers evne til å være omnikanaler avgjørende forfremtidig vekst og økt kundelojalitet.

Å være omnikanal er viktig fordi det sikrer at handleopplevelsen skjer på kundens premisser. Det er en strategi der man vektlegger den helhetlige og langvarige relasjonen til kunden, fremfor kun å se på kjøpstransaksjonen som “gullet”. Det handler om å forstå hele kundereisen, hvordan fysisk og digitale kontaktpunkter kan utfylle hverandre og hvordan best kan rigges seg for å møte den fygitale kundens forventinger.

Men hvordan vinner man kundene i omnikanal?

Hovedutfordringen for mange aktører i omnikanal er å ivareta et helhetlig kundebilde på tvers av kanaler for å sikre relevante forslag og inspirasjon når de møter kunden i digitale flater, samtidig som man gir relevant oppfølging i etterkant.

På frokostseminaret vil du lære mer om:

  • Hvordan en helhetlig kundereise skaper lønnsomhet for hele bedriften
  • Hva som skaper lojalitet for den fygitale kunden
  • Hvordan levere på en helhetlig kundereise
  • Hvordan digitale plattformer legger til rette for økt skalering og veks
  • Hvordan man kan optimalisere ressursbruk og logistikk ved hjelp av ny teknologi

Velkommen til frokostseminar med Forte Digital og Optimizely!

Foredragsholdere

  • Alternative text

    Kristin Dahl Hoffmann

    Direktør Marketing | Bring

  • Alternative text

    Jorunn Øyna

    Director Strategy and Consulting | Forte Digital

  • Alternative text

    Stein-Viggo Grenersen

    Produkt- og markedssjef | Optimizely

  • Alternative text

    Eivind Thorsrud Willard

    CCO | Forte Digital

  • Alternative text

    William Kristensen

    Head of Data & Analytics | Forte Digital

  • Alternative text

    Ola Kirkerud

    Data Scientist | Forte Digital

  • Alternative text

    Eirik Tømmervik

    Business Consultant | Forte Digital

Program

  • 08:30 - 09:00

    Registrering og kaffe

    Forte Digital
  • 09:00 - 09:05

    Velkommen

    Eivind Willard
  • 09:05 - 09:25

    Fra konvertering til kundebehov - hvordan bli kunders førstevalg, uavhengig av kanal?

    Jorunn Øyna & Eirik Tømmervik
  • 09:25 - 09:45

    Helt, og ikke stykkevis og delt - Kundedataplattform

    Stein-Viggo Grenersen
  • 09:45 - 09:55

    Pause

    Forte Digital
  • 09:55 - 10:15

    Hvordan blir du Norges beste nettbutikk?

    Kristin Dahl Hoffmann
  • 10:15 - 10:35

    Smart hjemlevering ved hjelp av kunstig intelligens

    William Kristensen & Ola Kirkerud
  • 10:35 - 10:45

    Panelsamtale

    Eivind Willard med panel

Spørsmål?

Ta gjerne kontakt med en av oss under dersom du har noen spørsmål knyttet til arrangementet eller Forte Digital.

Relatert innhold