Frokostseminar

Hvordan lykkes med datadrevet netthandel?
Mange snakker om datadrevne kundeopplevelser, men opplever at det er krevende å få til i praksis. Skal din virksomhet lykkes med å skape de beste og mest relevante kundeopplevelse trenger man tilgang på data.
Dette kan gjøres ved hjelp av en ny plattformstrategi, med en moderne arkitektur som henter ut og beriker verdien av data fra eksisterende forretningssystemer. Dette gir i sum økt utviklingstakt og konkurransekraft. I Forte Digital kaller vi denne arkitekturen for en Digital tjenesteplattform.
9. november inviterer vi til frokostseminar på Deichman Bjørvika. Programmet starter klokken 09.00 og vi åpner for registrering og serverer kaffe fra 08.30. Du vil lære mer om de siste trendene innen netthandel, digitale plattformer og IT-arkitektur, datadrevne kundeopplevelser og omnikanalstrategi.
Arrangementet er nå gjennomført. Du kan se opptaket under.
Se opptaket her
Foredragsholdere og paneldeltakere
Helena Dokken
Markedssjef | Farmasiet
Tonje Ødegaard Gammelsrud
E-commerce manager | Farmasiet
Lasse André Paulsen
Seniorrådgiver analyse | Virke
Marianne Otterdahl Møller
Vice President Marketing & Brand Communication | Flokk
Mikkel Næs
Leder netthandel | Forte Digital
Maciej Grzyb
CTO | Forte Digital
Fredrik Kalseth
Sjefsarkitekt | Forte Digital
Program
- 08:30 - 09:00
Registrering og kaffeservering
VrimleVi serverer kaffe og boller på rommet "Vrimle" på Deichman.
- 09:00 - 09:05
Velkommen
Mikkel NæsMikkel Næs, leder for netthandel i Forte Digital, ønsker velkommen til frokostseminar og gir en kort innføring i program og tematikk for dagen.
- 09:05 - 09:30
Virke | Handelsrapporten 2022-2023
Lasse André PaulsenLasse André Paulsen presenterer ferske tall fra Virkes retaildatabase og aktuell statistikk, og vil gi dybdekunnskap om hvordan norsk varehandel og markedene utvikler seg.
- 09:30 - 10:00
Digital tjenesteplattform: En forutsetning for datadrevet netthandel
Mikkel Næs & Maciej GrzybMikkel Næs og Maciej Grzyb gir en innføring i digital tjenesteplattform. Forte Digital er stolt samarbeidspartner med noen av Norges største virksomheter. Fellesnevneren for store selskaper som NorgesGruppen og OBOS er at de har valgt å bygge egne digitale tjenesteplattformer. Hvorfor gjør de det?
- 10:00 - 10:10
Kaffepause
PauseKort pause med severing av kaffe, bakst og andre drikkevarer.
- 10:10 - 10:30
Arkitekturprinsipper for digitale tjenesteplattformer
Fredrik KalsethFredrik jobber som sjefsarkitekt i Forte Digital, og hjelper våre kunder med å etablere og forvalte sin digitale tjenesteplattform som et internt produkt, der målet er å kunne støtte autonome lags smidige kadens på deres produktutvikling. Styresett, selvbetjening og ikke minst automasjon er nøkkelord.
- 10:30 - 10:50
Farmasiet
Helena Dokken & Tonje Ødegaard GammelsrudTBA
- 10:50 - 11:10
Panelsamtale
PanelsamtaleI panelsamtalen stiller vi spørsmålet "Hvordan lykkes med datadrevet netthandel?" med Mikkel Næs, Helena Dokken i Farmasiet og Marianne Otterdahl Møller i Flokk.
Relatert innhold
Derfor skal du bry deg om omnikanal
John Kårikstad, Eivind Thorsrud WillardNy e-handelssjef: – Det handler om å forstå kundene
Tobias GrimstadDerfor skal du bygge en digital tjenesteplattform
John Kårikstad