Fullt hus på Faglig Frokost om AI, SEO og språkmodeller

24. januar 2024 arrangerte Forte Optimize Faglig Frokost om AI, SEO og språkmodeller.

Interessen for dette frokostmøtet var stor, med mange deltakere og fullt hus hos Forte i Wergelandsveien 25.

Agnete T. Pedersen, daglig leder i Forte Optimize, introduserte først deltakerne for Forte Optimize, growth marketing-metoder, og hvordan vi jobber med kundene våre og i samarbeid med Forte sitt tekniske, design- og strategimiljø.

I del 2 gikk Martin Nordby, Strategisk rådgiver innen SEO hos Forte Optimize, gjennom:

- Hvordan endrer AI organisk søk
- Hvordan vil det kunne påvirke din bedrift?
- Hvordan nyttiggjøre AI i arbeidet med SEO?

  • Alternative text
  • Alternative text

AI, SEO og endringer i SEO-strategier

Temaene Martin kom innom dekket blant annet hvordan demokratiseringen og tilgjengeligheten av generativ kunstig intelligens for alle påvirker søkemotorer som Google og Bing. Det ble et særlig dypdykk i ikke-ennå-lanserte Google SGE og hvordan automatisk generering av innhold, spesielt tidlig i brukerreisen, vil kunne påvirke både trafikk, omdømme, kommunikasjonen med kunder og etablerte SEO-strategier.

Videre tok han for seg hvilke bransjer og type innhold som potensielt vil bli rammet hardest, inkludert noen råd om til tiltak man bør iverksette allerede i dag.

Avslutningsvis var temaet hvordan bruke generativ AI i arbeidet med SEO og innholdsproduksjon - hvordan skille seg ut og tillegge verdi i en verden hvor chatbots svarer på mye, og alle kan produsere innhold om alt?

Alternative text

Demo av AI og språkmodeller

Herman Sjøberg fra Ayfie avsluttet frokostmøtet med en gjennomgang av ulik AI teknologi og språkmodeller og gjorde en live demo av blant annet Ayfie sitt eget AI verktøy for søk, Copilot og Chat GPT.

Du kan laste ned presentasjonen fra frokostmøtet om AI, SEO og språkmodeller her.

Kontakt oss!

Er du interessert i å lære mer om blant annet growth marketing, AI og SEO? Kontakt oss i Forte Optimize.

Alternative text
Loading...