– Vi skal bli Norgesledende på datadrevet markedsføring

Ansatte i Forte Optimize

I januar 2023 ble det klart at Forte Digital henter tidligere Kahoot-direktør Agnete Tøien Pedersen til Forte Optimize, konsulentselskapets nye satsning på datadrevet markedsføring. Nå har Tøien Pedersen gjort sine første ansettelser.

Peter Barter, Martin Nordby og Aurora Prøis Halliday er ansatt i Forte Optimize. Barter og Nordby vil jobbe som strategiske rådgivere innen growth marketing. Halliday hentet som ekspert på CRM og Lifecycle. Barter, Nordby og Halliday er hentet fra henholdsvis Flokk, Nordea og SATS.

– Peter, Martin og Aurora har til sammen mer enn 30 års erfaring innen markedsføring og digitalisering, både fra konsulentselskaper, men også in-house-erfaring fra store, etablerte merkevarer. Med den erfaringen og kompetansen er vi på god vei til å bygge et robust fagmiljø og er godt rustet til å hjelpe både nye og eksisterende kunder, sier Tøien Pedersen.

Alternative text

Fra venstre: Martin Nordby, Agnete Tøien Pedersen, Peter Barter, Aurora Prøis Halliday

Store vekstplaner

Tøien Pedersen forklarer at ambisjonen er å bli Norges ledende fagmiljø for datadrevet markedsføring og tilby en bredde og spisskompetanse få andre kan matche. Å tilby datadrevet markedsføring som en integrert del av Forte Digitals eksisterende leveransemodell vil styrke selskapets posisjon som vekstpartner for store og ambisiøse kunder. Tøien Pedersen tror også at det vil være en differensierende faktor i markedet.

– Datadrevet markedsføring og growth marketing-metoder er og bør være en integrert del av strategien til enhver virksomhet som vil lykkes i sin digitale transformasjonsreise. Det handler om å tenke strategisk omkring hele kundereisen for å sikre gode resultater både med kort- og langtids perspektiv. Med datadrevet markedsføring som en del av Forte Digitals tverrfaglig leveransemodell, kan vi levere enda mer helhetlig for kundene, sier Tøien Pedersen.

Forte Optimize jobber i dag med Forte Digitals eksisterende kunder, men har også nylig landet flere nye kunder innen blant annet e-commerce, telecom, varehandel og medlemsorganisasjoner. Målet er å vokse både organisk og gjennom oppkjøp.

– Vi vokser raskt, og er på god vei til å bygge et av de ypperste miljøene i Norge innen growth marketing. I tillegg til å fortsette å rekruttere høyt kompetente spesialister og rådgivere, utelukker vi heller ikke at oppkjøp kan bli aktuelt om vi finner den riktige matchen, sier Tøien Pedersen.

Forte Digital teller i dag mer enn 350 ansatte på tvers av Norge, Danmark, Tyskland og Polen.

Alternative text

Peter, Martin og Aurora har til sammen mer enn 30 års erfaring innen markedsføring og digitalisering.

Kontakt oss

Ta kontakt med oss for å diskutere datadrevet markedsføring!

Alternative text
Loading...