Forte Digital blir partner med Diller

Forte Digital går i partnerskap med Diller (diller.no) for å levere alle relevante tjenester knyttet til Dillers lojalitetsplattform. Målet er å bygge lønnsomme lojalitetsprogrammer og datadrevet, personalisert kommunikasjon for virksomheter innen detaljhandel (retail) på en enkel og rimelig måte.

Satsningen på Diller er en viktig del av Forte Digital sin satsning på kundereiser, lojalitetsprogrammer og personalisert kommunikasjon. Satsingen er et naturlig tilskudd det Forte Digital allerede leverer av tjenester.

– I mer enn 30 år har jeg hjulpet norske bedrifter med sin kundekommunikasjon og med å bygge lojalitetsprogram/kundeklubber. Alle kjedebutikker har nå enten etablert eller er i ferd med å etablere lojalitetsprogram. Utfordringen er ofte at lojalitetsplattformene, programvaren som håndterer lojalitetsprogram, er komplekse å sette opp og at det dermed tar lang tid før man er i gang. Dette gjør det ekstra vanskelig for de mindre og mellomstore bedriftene (SMB), sier Arild Horsberg, Personalization Evangelist & partner i Forte Digital.

Arild Horsberg, Personalization Evangelist & partner i Forte Optimize.

Director of MarTech i Forte Digital, Are Solberg, mener Diller er en god match.

– Diller gjør det enkelt å komme i gang rask, også for SMB. Løsningen er skybasert og det er standardintegrasjoner med de vanligste kassasystemene (PoS) og netthandelsløsningene. Løsningene har funksjonalitet som dekker de vanligste behovene knyttet til lojalitetsprogram, sier Solberg.

Are Solberg er Director of MarTech i Forte Digital

Oversikt over mulighetene med Diller

Solberg har ledet implementeringen av slike løsninger for mange titalls bedrifter i Norden de siste 20 årene. Han og resten av Forte Digital er nå klare for bistå kunder som ønsker å ta i bruk og få verdi av Diller raskt.

– Vi er nå også i gang med å se hvordan Diller spiller sammen med resten av løsningsarkitekturen man har knyttet til kundekommunikasjon, MarTech-stacken, sier Solberg.

– Vi har allerede avklart hvordan løsningen kan gi enda mer verdi sammen med mer avanserte Marketing Automation-plattformer og hvordan den enkelt kan integreres med de standard rapporteringsløsningene vi i Forte nå er i ferd med å utvikle for å samle resultatene fra alle markedsaktiviteter på tvers av eide og betalte kanaler i ett dashboard.

Fra venstre: Are Solberg i Forte Digital og Jan Høgetveit, CEO i Diller

Jan Høgetveit, CEO i Diller, har vært på utkikk etter en sterk partner for å akselerere veksten innenfor kundelojalitet og automatisert markedsføring.

– Vi ser virkelig frem til å samarbeide med teamet hos Forte Digital, som har opparbeidet seg spisskompetanse innenfor datadrevet markedsføring over lang tid. Nøkkelen til god kundedialog og gjenkjøp, er bruk av kunde- og kjøpsdata for personlig tilpasset kommunikasjon i en egeneide markedsføringskanaler. Diller-plattformen gir SMB-markedet tilgang til teknologi og markedsføring som tidligere har vært forbeholdt lommebøkene og kapasiteten til de store selskapene. Vi jobber knallhardt hver dag for at Diller skal bli den globalt ledende kunde- og lojalitetsplattformen for små og mellomstore bedrifter. Med Are Solberg og teamet hans hos Forte Digital med på laget, har vi stor tro på at vi sammen kan lykkes.

Kontakt oss