Forte Optimize blir partner med Agillic

Forte Optimize er nå partner med Agillic og er klar til å levere alle relevante tjenester knyttet til Agillic sin Customer Experience Platform. Plattformen heter det samme som selskapet: Agillic, enkelt og greit, og er bransjestandarden for slike plattformer. Målet er å bygge kundereiser, lojalitetsprogrammer og personalisert kommunikasjon for virksomheter i alle bransjer.

Satsningen på Agillic er en viktig del av Forte Optimize sin satsning på kundereiser, lojalitetsprogrammer og personalisert kommunikasjon. Satsingen starter ikke «på null» - den starter med lang erfaring og som et naturlig tilskudd det Forte Optimize og Forte Digital allerede leverer av tjenester.

Fra venstre: Bo Sannung (Chief Solution Officer iAgillic), Are Solberg (Director of MarTech Forte Optimize), Emre Gürsoy (CEO Agillic) og John Kårikstad (CEO Forte Group).

– I 20 år har jeg veiledet kunder i valg av markedsføringsteknologi (MarTech) og ledet implementeringen av slike løsninger, alltid med fokus på å skape verdi både for bedriften og sluttbrukerne. De siste 13 årene har Agillic vært en foretrukket løsning for mange nordiske selskaper, da den gir rask og pålitelig avkastning, sier Are Solberg, Director of MarTech i Forte Optimize.

Solberg har personlig ledet implementeringen av Agillic for over 20 selskaper i Norden. Han har også omfattende erfaring med de fleste andre tilsvarende løsninger, både store og små, og hjelper kunder med å finne den beste løsningen for deres behov. Ofte er Agillic det riktige valget.

Forte Digital har tidligere implementert Agillic for flere kunder i Danmark og besitter derfor inngående kompetanse på alt fra teknisk konfigurasjon og dataintegrasjon til oppsett av innhold og kundereiser. I Forte Optimize er det også flere med inngående kjennskap til Agillic, blant annet Zoé Zermeño og Peter Barter. Begge har lang erfaring fra lignende løsninger, er eksperter på MarTech, og er nå også sertifisert i Agillic.

Peter Barter (Strategic Advisor Growth Marketing i Forte Optimize), Zoé Zermeño (Strategic Advisor CRM & Lifecyle i Forte Optimize), MetteHøyer-Darkins (Head of Partnerships iAgillic), Mikkel Roar Christensen (Solution Advisor iAgillic), Johannes Salcher (MarTech Solution Advisor I Agillic), Inger Breinholt Pedersen (Customer Success Manager iAgillic) og Are Solberg (Director of MarTech I Forte Optimize).

– Det som gjør Forte unikt som partner med Agillic er at vi også har kompetanse og erfaring med å levere et bredt spekter av leveranser som er tett knyttet til en Marketing Automation plattform. Vi har flere titalls eksperter på data- og kanalintegrasjon, vi har analytikere som kan alt fra prediktive modeller på kundedata til generativ AI, vi kan bygge apper for våre kunder og integrere de i Agillic i kundereisen, vi kan samle alle kundedata og kommunikasjonshistorikk i rapporter, og mye mer, sier Solberg.

I tillegg til å være eksperter på MarTech, har Forte Optimize også flere eksperter innen blant annet growth marketing, SEO og annonsering. Med Agillic kan vi enkelt koble eide og betalte kanaler og hente ut maksimal effekt, for eksempel ved å ha synkroniserte kundereiser som inkluderer både Google, Facebook, app, e-post og SMS. Å koble disse «verdene» vil kunne maksimere effekten av markedsføring og kommunikasjon på tvers av kanaler. Agillic er verktøyet som sikrer dette.

Samtidig er vi klare på at teknologien i seg selv gir liten verdi, legger Arild Horsberg, personaliseringsevangelist i Forte Optimize, til.

– Det er kundereisene og de magiske kundeopplevelsene teknologien kan legge til rette for å skape som gir verdi for kunden og for bedriften.

Emre Gürsoy, CEO i Agillic, har vært på utkikk etter en sterk akselerator i sitt økosystem for kundeopplevelser.

– Jeg er glad for å kunne utvide samarbeidet med Forte Group internasjonalt. Vårt mangeårige partnerskap med Forte Advice i Danmark utvides nå til Norge og Tyskland gjennom Forte Optimizes eksperter på kundeopplevelse og teknologi. Vi ser frem til å bringe forretningsverdien av dette tette partnerskapet sammen med Are Solberg, som har vært en pioner i å etablere Agillic sin sterke tilstedeværelse i Norge, og John Kårikstad, som har bygget opp en sterk tilstedeværelse innen rådgivning og levering av digital transformasjon gjennom Forte Group i flere markeder. Vi tror at Forte Optimize vil gi Agillic muligheter som vekstmotor til mange datarike merkevarer, som er på utkikk etter en sterk akselerator i sitt økosystem for kundeopplevelser. Vi er veldig glade for å vite at våre vekstambisjoner er helt i tråd med Forte Optimizes kort- og langsiktige planer.

Kontakt oss