Forte Digital gjør oppkjøp i Tyskland

Forte Digital fortsetter storsatsningen i Tyskland med oppkjøp av de tyske digitalbyråene PizzaPizza og Webfox. Målet er å bli en ledende aktør i det tyske konsulentmarkedet.

I april 2022 ble det klart at Forte Digital etablerer kontorer i den tyske hovedstaden. Det tyske kontoret utvider nå sin kompetanse med oppkjøpet av digitalbyrået Webfox og det digitale produktstudioet PizzaPizza, begge med base i Berlin.

– Vi har som mål er å bli bransjeledende innen digital produkt- og tjenesteutvikling. Gjennom kompetansen vi nå sikrer oss med PizzaPizza og Webfox, er vi bedre rustet til å hjelpe tyske kunder med skalering og vekst, sier Joachim Bader.

Bader forklarer at Webfox har vært et ledende selskap innen digital produktutvikling gjennom mange år, og jobber i langsiktige partnerskap med kunder som Audi og Messe Berlin. PizzaPizza har på sin side gjort seg bemerket som partner med velkjente merkervarer som Adidas, Stylefile og Deutsche Bahn.

Alternative text

Skandinavisk pragmatisme

“Skandinavisk pragmatisme har vi valgt å kalle det”, svarer Joachim Bader, CEO i Forte Digital Central Europe, på spørsmål om hvordan Forte Digital skal få med seg kundene i det tyske markedet.

– Forte Digitals “way of work” der man jobber tverrfaglig og i langsiktige partnerskap med kundene, resonnerer også godt i det tyske markedet. Det handler om å fokusere på den verdiskapning, effektivitet og fleksibilitet i kundeprosjektenefremfor fancy powerpoint-presentasjoner, sier Bader.

John Kårikstad om det nye Tyskland-kontoret

Differensiert i markedet

John Kårikstad, daglig leder i Forte Digital Norge, tror Forte Digital vil differensiere seg i markedet.

– Nå som vi har fått på plass flere dyktige folk her i Berlin, kan vi komme raskere i gang med å bygge opp vår tverrfaglige kompetanse bestående av teknologer, designere og rådgivere. Denne kompetansemiksen håper jeg vil være med på å differensiere oss i det tyske markedet, sier John Kårikstad.

Kårikstad forklarer også at Polen og teknologikompetansen man har der har vært avgjørende for suksessen i Norge. Han er sikker på at dette oppsettet også vil være en katalysator for vekst og lønnsomhet i Tyskland.

– Vi har allerede fått en rekke nye kunder og ser at våre tverrfaglige team som jobber på tvers av land fungerer godt hos tyske kunder, avslutter Kårikstad.