RELEVANS
2023

Konferansen er nå fullbooket. Sett deg på venteliste i skjemaet lenger ned på siden.
Om RELEVANS 2023:
Hvordan kan digitalisering bidra til vekst og stabilitet i en turbulent tid?
Det er usikre tider i norsk økonomi. Ifølge Finans Norge har det aldri tidligere blitt målt lavere økonomisk fremtidstro i Forventningsbarometerets historie, som går tilbake til 1992. Nylig ble det også klart at IMF venter beskjeden vekst i den globale økonomien og tåken rundt verdens økonomiske utsikter har tyknet til.
Resultatet er at forbrukerne er mer sparsommelige med pengene sine. Det skaper usikkerhet hos mange virksomheter, som nå kutter kostnader for å møte en usikker fremtid. Det som ikke er usikkert, er at digitaliseringen av samfunnet vil fortsette med uforminsket styrke.
Hvordan kan man tilpasse den digitale utviklingen i usikre tider? Og hvordan kan digitalisering bidra til økt verdiskapning, bedre brukeropplevelser, effektivitet og innovasjon i hele organisasjonen - både i offentlig og privat sektor?
Det er noen av spørsmålene vi skal belyse på RELEVANS 2023. På konferansen vil du lære mer om
- Hvordan man kan investere i digital teknologi i usikre tider
- Smart bruk av data for å skape smartere organisasjoner
- Hvordan jobbe mer målrettet, smartere og tverrfaglig med digital transformasjon
- Hvordan skape de beste datadrevne brukeropplevelsene
- Grep for å jobbe strukturert med innovasjon og nye digitale forretningsmuligheter
Velkommen til årets viktigste konferanse for ledere og beslutningstagere som brenner for ny teknologi, digitalisering, gode brukeropplevelser og innovasjon!
Foredragsholdere
Christoffer Hernæs
CDO, Skanska
Catherine Janson
Direktør for Politiets IT-enhet
Øystein Eriksen Søreide
Administrerende direktør | Abelia
Elisabeth Haug
CEO, Farmasiet
Pål Wibe
Retailekspert og styremedlem
Eivind Willard
Chief Commercial Officer, Forte Digital
Runar Wiksnes
Sjefanalytiker, Hovedorganisasjonen Virke
Anne Bache Dahl
Konseptansvarlig netthandel, MENY
Agnete Tøien Pedersen
Managing Director & Senior Strategic Advisor, Forte Optimize
Daniel Aasen Andersen
Strategic Business Development Lead, Google Cloud Norway
Jorunn Øyna
Director Strategy and Consulting, Forte Digital
Anne Gundersen
Director Business Design, Forte Digital
Program
- 08:30 - 09:00
Kaffe og registering
Kaffe og registreringVi åpner dørene fra kl. 08:30 for kaffe og registrering før prorgammet starter kl. 09:00.
- 09:00 - 09:05
Velkommen til RELEVANS 2023!
Eivind Thorsrud WillardEivind Thorsrud Willard ønsker velkommen til RELEVANS 2023!
- 09:05 - 09:25
Hvordan lykkes Norge med omstillingen?
Øystein Eriksen SøreideØystein Eriksen Søreide presenterer de viktigste funnene i Omstillingsbaroemeteret for 2023.
- 09:25 - 09:45
Verdens best bevarte hemmelighet
Runar WiksnesPå lang sikt har produktivitetsveksten nesten alt å si for et lands velstandsnivå. Til tross for store teknologiske framskritt virker produktivitetsveksten å ha ebbet ut de siste 15 årene, både i Norge og hos våre handelspartnere. Har vi vært for optimistiske med tanke på teknologiens betydning? Bør vi prioritere annerledes i tiden fremover?
- 09:45 - 10:05
Panelsamtale: Hvor går Norge?
Runar Wiksnes, Øystein Eriksen SøreideEivind Thorsrud Willard, Øystein Eriksen Søreide og Runar Wiksnes tar praten om norsk omstillingsevne, makroøkonomiske trender og digital transformasjon.
- 10:05 - 10:25
Pause
Pause20 minutter pause med enkel matservering, kaffe og drikkevarer
- 10:25 - 10:45
Hvordan kan digitalisering bidra til vekst og stabilitet i en turbulent tid?
Eivind Thorsrud WillardEivind Willard stiller dagens store spørsmål.
- 10:45 - 11:05
Kortsiktige grep, langsiktige målsetninger
Jorunn Øyna, Anne GundersenHvordan rigge seg for fremtiden samtidig som man skaper resultater her og nå?
Jorunn Øyna og Anne Gundersen kommer til RELEVANS 2023 for å snakke om hvordan man kan skape vekst og verdiskaping på kort og lang sikt. - 11:05 - 11:25
Bygg- og anlegg – fra hammer og spiker til kunstig intelligens
Christoffer HærnesBygg- og anleggsbransjen er blant de minst digitaliserte bransjene, men dette er i ferd med å endre seg med fremveksten av ny teknologi som maskinlæring/AI. For å lykkes med et nødvendig produktivitetsløft og overgangen til en mer bærekraftig næring er digitale verktøy og en ende-til-ende perspektiv på bruk av data avgjørende ingredienser.
- 11:25 - 11:50
Pause
Pause25 minutters pause med kaffe- og drikkeservering.
- 11:50 - 12:10
Dataplattform for bedre fiskehelse, bærekraft og lønnsomhet
MåsøvalMåsøval har ambisjoner om å være et av de ledende selskapene innen bærekraftig havbruk. Smart bruk av data, ny digital teknologi og automatisering skal bidra til dette.
- 12:10 - 12:30
Byggesteiner for en innovativ organisasjon
Daniel Aasen AndersenI snart 10 år har Daniel jobbet med å digitalisere nordiske selskaper gjennom sin rolle som teknolog i Google. Han gir et innblikk i hva som kjennetegner de mest suksessfulle selskapene og hvordan du selv kommer i gang med å bygge en innovativ selskapskultur.
- 12:30 - 12:50
Fremtidens digitale politi
Catherine JansonPolitiets IT-enhet (PIT) har vært gjennom store endringer for å få fart på digitaliseringen av politiet. Catherine Janson forteller om Poltiets digitaliseringsreise.
- 13:00 - 13:45
Lunsj
LunsjVi serverer lunsj fra kl. 13:00.
- 13:45 - 14:05
25 år med retail. Fra analog synsing til stadig mer datadreven personalisering og relevans
Pål WibePål Wibe er ex-McKinsey konsulenten som ble en fullblods retailer med over 20 års erfaring med alt fra dagligvare (RIMI/ICA), lavpris (nille/Europris) og faghandel (Duty Free Norway/XXL).
- 14:05 - 14:25
Hjemlevering på sitt smarteste
Anne Bache Dahl, William KristensenMENYs prediksjonssystem hjelper dagligvarekjeden med å planlegge antall ansatte som trengs for å behandle hver ordre, noe som reduserer over- eller underbemanning.
- 14:25 - 14:45
Effektiv markedsføring med growth marketing-metoder
Agnete Tøien Pedersen«Growth marketing» er en samlebetegnelse for en rekke metoder for datadrevet og holistisk markedsføring. I et utfordrende marked er det strategisk smart å sette i gang med disse metodene for å ta viktige markedsandeler, få et godt forsprang og allokere markeds- og utviklingsbudsjettet sitt på en kostnadseffektiv måte.
- 14:45 - 15:05
Panelsamtale
Runar Wiksnes, Pål Wibe, Elisabeth HaugRunar Wiksnes , Pål Wibe og Elisabeth Haug (Farmasiet) tar den store netthandelssamtalen. Christian Øvregaard, Director Commerce i Forte Digital, leder samtalen.
- 15:05 - 15:15
Takk for i dag!
Eivind Willard, John KårikstadEivind Thorsrud Willard oppsummerer dagen.
- 15:15 - 17:30
Afterwork
AfterworkVelkommen til afterwork på Clarion Hotel fra kl. 15:15. Vi serverer noen godt i glasset for alle som har deltatt.
Konferansen braker løs om...
0
Dager0
Timer0
Minutter0
SekunderTidligere deltakere om RELEVANS
"Å delta her gir meg alltid god støtte i det man står i når man jobber med digitalisering av store organisasjoner."
Marianne Otterdahl Møller, VP Marketing & Digital, Flokk
"Konkret, praktisk og anvendbart. Og ikke minst masse lærdom å ta med hjem til egen organisasjon."
Nadine Caillé Nesheim, Digital Transformation Lead, Storebrand
Sett deg på venteliste
Fyll ut skjemaet under for å komme på venteliste.

Mer om RELEVANS
Konferansen har årlig samlet mer enn 400 deltagere på tvers av ulike industrier, sektorer og bransjer – både digitalt og fysisk. Med RELEVANS inviterer vi til en dag fylt med inspirasjon og læring fra noen av Norges fremste eksperter innen teknologi, design og digital forretningsutvikling.
Har du noen spørsmål?
Ta gjerne kontakt med oss dersom du har noen spørsmål om konferansen eller Forte Digital.
Tobias Grimstad
Eivind Thorsrud Willard
Nora Kristine Frebergsvik
HR & Graduate RecruiterPraktiske spørsmål om konferansen? nora.frebergsvik@fortedigital.no
+47 988 55 837
Clarion Hotel Oslo
Relatert innhold
Vi er i starten av en teknologisk revolusjon. Hva er din strategi?
William Andreas KristensenFem grep for økt innovasjonstakt
Trine Wandsemb-TroyeSlik kommer du i gang med growth marketing-metoder
Agnete Tøien Pedersen