RELEVANS

2022

Alternative text
19.10.2022
Sommerro House / Digitalt
Meld deg på i dag
Vi har nå fylt opp alle plassene på Sommerro House, meld deg gjerne på digitalt og følg streamen direkte!

Meld deg på RELEVANS 2023 her

Norge er et av landene i verden som har kommet lengst med digitalisering, både i næringslivet og i offentlig sektor. Samtidig viser en undersøkelse fra blant NHOs medlemmer at mer enn halvparten mangler nødvendig IT-kompetanse. Mange virksomheter står dermed overfor betydelige utfordringer og investeringer for å holde seg relevante og virkelig dra nytte av mulighetene digital teknologi gir.

De fleste virksomheter har i dag forstått at den digitale strategien må være en integrert del av virksomhetsstrategien. Denne strategien skal sikre at man kan utvikle og lansere nye digitale produkter og tjenester som fenger brukerne. Allikevel opplever mange virksomheter det som utfordrende å skape digitale løsninger som skalerer og er lønnsomme.

Hva kreves egentlig for å skalere og vokse digitalt? Det er spørsmålet vi stiller på årets Relevanskonferanse.

Alternative text

På konferansen vil du lære mer om:

  • Digitale strategier og veikart
  • Skalerbar arkitektur og smart bruk av data
  • Designdrevet innovasjon
  • Fremtidens netthandelsløsninger

Bli med på en dag fylt med inspirasjon og læring fra noen av Norges fremste eksperter innen teknologi, design og digital forretningsutvikling.

Foredragsholdere

  • Alternative text

    Espen Terland

    CIO | XXL

  • Alternative text

    Hans Husklepp

    CXO | Forte Digital

  • Alternative text

    Ine Oftedahl

    Direktør for datatransformasjon | DNB

  • Alternative text

    Kristin Bigseth

    Direktør Innovasjon og Digitalisering | NorgesGruppen

  • Alternative text

    Anne Gundersen

    Design Director | Forte Digital

  • Alternative text

    Kari Anna Fiskvik

    VP Technology | Nordic Choice Hotels

  • Alternative text

    Monica Beate Tvedt

    Technology Director | Forte Digital

  • Alternative text

    Mona Skaret

    Direktør Utvikling | Skatteetaten

  • Alternative text

    John Kårikstad

    CEO | Forte Digital

  • Alternative text

    Jorunn Øyna

    Consulting Director | Forte Digital

  • Alternative text

    Hege Nikolaisen

    Leder for marked og kommunikasjon | Halodi Robotics

  • Alternative text

    Haakon André Elveslett Jensen

    Leder for marked og merkevare | Ski-VM Trondheim 2025

  • Alternative text

    Eivind Thorsrud Willard

    Konferansier | Forte Digital

Sommerro House

Sommerro House åpnet 1. september, og vi gleder oss til å holde konferansen i det splitter nye nabolagshotellet i Oslo. Det historiske bygget ved Solli plass er transformert fra kommunale kontorer til hotell, med restauranter, kulturscener og møteplasser.

Program

  • 08:30 - 09:00

    Registrering

    Registrering

    Vi anbefaler at man møter opp i god tid før programmet starter kl. 09.00.

  • 09:00 - 09:10

    Velkommen til RELEVANS 2022!

    Eivind Thorsrud Willard

    Eivind Thorsrud Willard ønkser velkommen til årets konferanse.

    Alternative text
  • 09:10 - 09:30

    People First

    Kari Anna Fiskvik

    Vice President Technology at Nordic Choice Hotels | Mother to Helena & Kristoffer | Top 50 Women in Tech 2022 | Mentor | Speaker | Black Belt in Crisis Management

    Passionate about sustainable technology

    Alternative text
  • 09:30 - 10:50

    Fra Excel til dataprodukt: En historie om skalering og modning

    Ine Oftedahl

    Ine Oftedahl er utdannet siviløkonom ved NHH, og har siden 2020 ledet DNBs satsing på datadreven innsikt. Med flere millioner daglige betalingstransaksjoner skapes unike analyser av utviklingen innen norsk næringsliv, og for norske husholdninger. Oftedahl er et kjent ansikt fra mediene, hvor hun de siste årene jevnlig har uttalt seg om transaksjonsdata og forbrukstrender.

    Alternative text
  • 09:50 - 10:20

    Hvor skal veksten komme fra i fremtiden?

    Jorunn Øyna & Anne Gundersen

    Jorunn Øyna, direktør for strategi og rådgivning og Anne Gundersen, leder for Business design i Forte Digital.

    Alternative text
  • 10:20 - 10:30

    Kaffepause

    Pause

    Kaffe, te og andre drikkevarer serveres

    Alternative text
  • 10:35 - 10:55

    Spacemaker: Fra oppstart til oppkjøp

    Bilal Chaudhry

    Spacemaker er en skybasert AI-programvare som gir arkitekter, byutviklere og eiendomsutviklere mulighet til å designe områdeforslag av høy kvalitet. Spacemaker ble startet i 2016, og solgt fire år senere til Autodesk, et globalt ledende software-selskap innen design- og fabrikasjonsteknologi. Denne presentasjonen gir et innblikk i hvordan Spacemaker kontinuerlig har utviklet, iterert og skalert produkt og organisasjon siden oppstarten og frem til oppkjøpet — og veien videre ut til et globalt marked.

    Alternative text
  • 10:55 - 11:15

    Digital tjenesteplattform: Relevante kundeopplevelser i praksis

    John Kårikstad & Monica Beate Tvedt

    Forte Digital er stolt samarbeidspartner med noen av Norges største virksomheter. Fellesnevneren for store selskaper som NorgesGruppen og OBOS er at de har valgt å bygge egne digitale tjenesteplattformer. Hvorfor gjør de det?

  • 11:15 - 11:35

    Fra utfordrer til markedsleder – Digitaliseringsreisen i XXL

    Espen Terland

    Espen Terland, CIO, gir et innblikk i XXL’s digitale reise og hvordan de bruker teknologi for å skape gode kundeopplevelser og effektive ansatte.

    Alternative text
  • 11:35 - 11:55

    Fremtidens handleopplevelse: Hvordan operasjonalisere strategiarbeid i store organisasjoner

    Kristin Bigseth & Hans Huseklepp

    I denne presentasjonen vil vi dele erfaringer rundt hvordan NorgesGruppen jobber med strategiarbeid på tvers av flere forretningsområder, på ulike nivåer i organisasjonen og med ulike tidshorisonter. Vi jobber med fremtidsscenarier og trender i 10-års perspektiver, 5 års strategiperioder, årlige veikart, supersprinter med kvartalsmålsetninger og 2 ukers sprinter i de agile lagene.

    Alternative text
  • 12:00 - 13:00

    Lunsj

    Pause

    Lunsj og mingling

    Alternative text
  • 13:00 - 13:20

    Hvordan bruke data, analyse og maskinlæring i stor skala i oppgaveløsingen?

    Mona Skaret

    Skatteetaten var tidlig ute med selvbetjening, automatisering og bruk av prediktive modeller. Nå ønsker vi å ta ut det fulle potensialet i digitalisering, men skalering nye verktøy, ny kompetanse og nye måter å jobbe på. Hva skal til for å gå fra 10 til 200 prediktive modeller i tjenesteproduksjonen?

    Alternative text
  • 13:20 - 13:40

    Ski-VM Trondheim 2025

    Haakon Jensen

    Haakon André Elveslett Jensen, leder for marked og merkevare, gir forteller mer om hvordan de skal skape tidenes folkefest ved hjelp av digitale løsninger.

    Alternative text
  • 13:40 - 14:00

    Hva kreves for å vokse og skalere digitalt?

    Panelsamtale

    I panelsamtalen ledes av Eivind Thorsrud Willard. Her stiller han spørsmålet: Hva kreves for å vokse og skalere digitalt?

    Alternative text
  • 14:00 - 14:20

    Halodi Robotics vei mot kommersialisering av humanoide roboter

    Hege Nikolaisen

    Halodi skal bringe tusenvis av humanoide roboter som kan hjelpe mennesker verden rundt. Det hele startet i 2015 med at Halodi-grunnleggerne undret over hvorfor ingen hadde lykkes med å lage en robot som kunne utføre alle repetetive og kjedelige oppgaver vi mennesker i dag må bruke tid på. De kartla utfordringene, hva som skulle til for å lykkes og har idag skapt den menneskelignende maskinen. Men hvordan tar man en robot i markedet? I mars 2022 kom gjennombruddet i sikkerhetsindustrien, og nå står nye bransjer for tur.

    Alternative text
  • 14:20 - 14:30

    Oppsummering

    Eivind Thorsrud Willard

    Eivind Thorsrud Willard oppsummerer RELEVANS 2022

Har du noen spørsmål?

Ta gjerne kontakt med oss dersom du har noen spørsmål om konferansen eller Forte Digital.

Relatert innhold