RELEVANS
2022

Meld deg på RELEVANS 2023 her
Norge er et av landene i verden som har kommet lengst med digitalisering, både i næringslivet og i offentlig sektor. Samtidig viser en undersøkelse fra blant NHOs medlemmer at mer enn halvparten mangler nødvendig IT-kompetanse. Mange virksomheter står dermed overfor betydelige utfordringer og investeringer for å holde seg relevante og virkelig dra nytte av mulighetene digital teknologi gir.
De fleste virksomheter har i dag forstått at den digitale strategien må være en integrert del av virksomhetsstrategien. Denne strategien skal sikre at man kan utvikle og lansere nye digitale produkter og tjenester som fenger brukerne. Allikevel opplever mange virksomheter det som utfordrende å skape digitale løsninger som skalerer og er lønnsomme.
Hva kreves egentlig for å skalere og vokse digitalt? Det er spørsmålet vi stiller på årets Relevanskonferanse.
.jpg)
På konferansen vil du lære mer om:
- Digitale strategier og veikart
- Skalerbar arkitektur og smart bruk av data
- Designdrevet innovasjon
- Fremtidens netthandelsløsninger
Bli med på en dag fylt med inspirasjon og læring fra noen av Norges fremste eksperter innen teknologi, design og digital forretningsutvikling.
Foredragsholdere
Espen Terland
CIO | XXL
Hans Husklepp
CXO | Forte Digital
Ine Oftedahl
Direktør for datatransformasjon | DNB
Kristin Bigseth
Direktør Innovasjon og Digitalisering | NorgesGruppen
Anne Gundersen
Design Director | Forte Digital
Kari Anna Fiskvik
VP Technology | Nordic Choice Hotels
Monica Beate Tvedt
Technology Director | Forte Digital
Mona Skaret
Direktør Utvikling | Skatteetaten
John Kårikstad
CEO | Forte Digital
Jorunn Øyna
Consulting Director | Forte Digital
Hege Nikolaisen
Leder for marked og kommunikasjon | Halodi Robotics
Haakon André Elveslett Jensen
Leder for marked og merkevare | Ski-VM Trondheim 2025
Eivind Thorsrud Willard
Konferansier | Forte Digital
Sommerro House
Sommerro House åpnet 1. september, og vi gleder oss til å holde konferansen i det splitter nye nabolagshotellet i Oslo. Det historiske bygget ved Solli plass er transformert fra kommunale kontorer til hotell, med restauranter, kulturscener og møteplasser.
Program
- 08:30 - 09:00
Registrering
RegistreringVi anbefaler at man møter opp i god tid før programmet starter kl. 09.00.
- 09:00 - 09:10
Velkommen til RELEVANS 2022!
Eivind Thorsrud WillardEivind Thorsrud Willard ønkser velkommen til årets konferanse.
- 09:10 - 09:30
People First
Kari Anna FiskvikVice President Technology at Nordic Choice Hotels | Mother to Helena & Kristoffer | Top 50 Women in Tech 2022 | Mentor | Speaker | Black Belt in Crisis Management
Passionate about sustainable technology
- 09:30 - 10:50
Fra Excel til dataprodukt: En historie om skalering og modning
Ine OftedahlIne Oftedahl er utdannet siviløkonom ved NHH, og har siden 2020 ledet DNBs satsing på datadreven innsikt. Med flere millioner daglige betalingstransaksjoner skapes unike analyser av utviklingen innen norsk næringsliv, og for norske husholdninger. Oftedahl er et kjent ansikt fra mediene, hvor hun de siste årene jevnlig har uttalt seg om transaksjonsdata og forbrukstrender.
- 09:50 - 10:20
Hvor skal veksten komme fra i fremtiden?
Jorunn Øyna & Anne GundersenJorunn Øyna, direktør for strategi og rådgivning og Anne Gundersen, leder for Business design i Forte Digital.
- 10:20 - 10:30
Kaffepause
PauseKaffe, te og andre drikkevarer serveres
- 10:35 - 10:55
Spacemaker: Fra oppstart til oppkjøp
Bilal ChaudhrySpacemaker er en skybasert AI-programvare som gir arkitekter, byutviklere og eiendomsutviklere mulighet til å designe områdeforslag av høy kvalitet. Spacemaker ble startet i 2016, og solgt fire år senere til Autodesk, et globalt ledende software-selskap innen design- og fabrikasjonsteknologi. Denne presentasjonen gir et innblikk i hvordan Spacemaker kontinuerlig har utviklet, iterert og skalert produkt og organisasjon siden oppstarten og frem til oppkjøpet — og veien videre ut til et globalt marked.
- 10:55 - 11:15
Digital tjenesteplattform: Relevante kundeopplevelser i praksis
John Kårikstad & Monica Beate TvedtForte Digital er stolt samarbeidspartner med noen av Norges største virksomheter. Fellesnevneren for store selskaper som NorgesGruppen og OBOS er at de har valgt å bygge egne digitale tjenesteplattformer. Hvorfor gjør de det?
- 11:15 - 11:35
Fra utfordrer til markedsleder – Digitaliseringsreisen i XXL
Espen TerlandEspen Terland, CIO, gir et innblikk i XXL’s digitale reise og hvordan de bruker teknologi for å skape gode kundeopplevelser og effektive ansatte.
- 11:35 - 11:55
Fremtidens handleopplevelse: Hvordan operasjonalisere strategiarbeid i store organisasjoner
Kristin Bigseth & Hans HusekleppI denne presentasjonen vil vi dele erfaringer rundt hvordan NorgesGruppen jobber med strategiarbeid på tvers av flere forretningsområder, på ulike nivåer i organisasjonen og med ulike tidshorisonter. Vi jobber med fremtidsscenarier og trender i 10-års perspektiver, 5 års strategiperioder, årlige veikart, supersprinter med kvartalsmålsetninger og 2 ukers sprinter i de agile lagene.
- 12:00 - 13:00
Lunsj
PauseLunsj og mingling
- 13:00 - 13:20
Hvordan bruke data, analyse og maskinlæring i stor skala i oppgaveløsingen?
Mona SkaretSkatteetaten var tidlig ute med selvbetjening, automatisering og bruk av prediktive modeller. Nå ønsker vi å ta ut det fulle potensialet i digitalisering, men skalering nye verktøy, ny kompetanse og nye måter å jobbe på. Hva skal til for å gå fra 10 til 200 prediktive modeller i tjenesteproduksjonen?
- 13:20 - 13:40
Ski-VM Trondheim 2025
Haakon JensenHaakon André Elveslett Jensen, leder for marked og merkevare, gir forteller mer om hvordan de skal skape tidenes folkefest ved hjelp av digitale løsninger.
- 13:40 - 14:00
Hva kreves for å vokse og skalere digitalt?
PanelsamtaleI panelsamtalen ledes av Eivind Thorsrud Willard. Her stiller han spørsmålet: Hva kreves for å vokse og skalere digitalt?
- 14:00 - 14:20
Halodi Robotics vei mot kommersialisering av humanoide roboter
Hege NikolaisenHalodi skal bringe tusenvis av humanoide roboter som kan hjelpe mennesker verden rundt. Det hele startet i 2015 med at Halodi-grunnleggerne undret over hvorfor ingen hadde lykkes med å lage en robot som kunne utføre alle repetetive og kjedelige oppgaver vi mennesker i dag må bruke tid på. De kartla utfordringene, hva som skulle til for å lykkes og har idag skapt den menneskelignende maskinen. Men hvordan tar man en robot i markedet? I mars 2022 kom gjennombruddet i sikkerhetsindustrien, og nå står nye bransjer for tur.
- 14:20 - 14:30
Oppsummering
Eivind Thorsrud WillardEivind Thorsrud Willard oppsummerer RELEVANS 2022
Har du noen spørsmål?
Ta gjerne kontakt med oss dersom du har noen spørsmål om konferansen eller Forte Digital.
Tobias Grimstad
Eivind Thorsrud Willard
Relatert innhold
Slik skaper du en digital tjeneste som sluttbrukerne faktisk vil ha
Hans Alexander HusekleppDerfor uteblir innovasjonen i skyplattformen
Sebastian Schoder MorenoDerfor skal du bygge en digital tjenesteplattform
John Kårikstad