Ny salgsdirektør til Forte Digital

Rolf Alexander Valstad er ansatt som ny salgsdirektør i Forte Digital: Vi skal hjelpe enda flere virksomheter med å finne sin styrke og realisere sitt potensial.
Valstad har tilbrakt mer enn 10 år i konsernet The North Alliance, senest som salgssjef for NoA og NoA Ignite, hvor han har vært ansvarlig for salg av teknologi, design, prosjektledelse og strategi for kunder i offentlig og privat sektor. Nå tiltrer han som salgsdirektør i Forte Digital og blir en del av ledergruppen.
– Som mange andre i bransjen har jeg fulgt Forte Digital og gründerne tett siden oppstarten i 2017. Forte Digital er et fremoverlent kompetansehus med en imponerende vekstreise bak seg, noe som har gjort stort inntrykk på meg, sier Valstad.
Johan Grönlund, CEO i Forte Digital, er svært fornøyd med ansettelsen.
– Rolf har en imponerende CV og dokumenterte resultater med seg inn i rollen. Han er også lidenskapelig opptatt av å gjøre en forskjell – både ved å hjelpe virksomheter med å finne de beste løsningene og ved å sikre spennende og relevante oppdrag for våre ansatte, sier Grönlund.

Fra venstre: Rolf Aleksander Valstad og Johan Grönlund
Jobbet med noen av Norges største merkevarer
Valstad har erfaring fra samarbeid med noen av Norges største selskaper, organisasjoner og merkevarer, blant annet Forsvaret, Bufdir, Equinor, Ruter, Gullfunn, Sporveien, Jotun, Aker BP og NorgesGruppen.
– Min ambisjon er å hjelpe flere virksomheter og organisasjoner med å realisere sitt fulle potensial og forbli relevante i markedet. "Forte" betyr kraft eller styrke, og det er nettopp det vi skal gi våre kunder – kraft og styrke til å utnytte sitt potensial fullt ut, sier Valstad.
Han mener at Forte Digitals tverrfaglige tilnærming er nøkkelen til suksess.
– Enhver utfordring eller problemstilling krever ulike innfallsvinkler for å kunne løses optimalt. Vi tror utvikling av digitale tjenester og produkter gjøres best i tverrfaglige team bestående av designere, teknologer og produktledere som deler et felles mål og ønsker å skape de beste løsningene for våre kunder og deres sluttbrukere, avslutter Valstad.