Forte Digital starter nytt konsulentselskap
Pressemelding:
Det nye selskapet har fått navnet Forte Solutions og består av eksperter på Microsofts løsninger innen ERP og CRM. Petter Aunan skal lede satsningen.
– Det var i grunn et enkelt valg da Forte Digital tok kontakt og fortalte meg at de ønsket å bygge et nytt fagmiljø innen forretningsapplikasjoner. Forte Digitals fokus på tverrfaglighet var noe av det som virkelig trigget meg da jeg fikk muligheten til å bli en del av selskapet, sier Aunan.
Aunan har mer enn 13 års erfaring fra konsulentbransjen og har jobbet som konsulent og leder i en rekke større digitaliseringsprosjekter. Med seg på satsningen har han fått Erland Hagen, Henrik Killi og Hans Jørgen Matthiasen. Aunan planlegger for at selskapet skal runde 10 ansatte ved utgangen av året og rekrutteringen ligger allerede foran denne planen.
– Vi skal bistå våre kunder med å realisere verdier i deres forretningssystemer. Det betyr at vi skal gi våre beste råd knyttet til implementering, forvaltning og videreutvikling av Microsoft Dynamics 365-plattformen. Med meg på laget har jeg en gruppe svært erfarne folk med lang fartstid i bransjen som vil komplementere Forte Digitals eksisterende kompetanse godt, særlig innen dataplattformer, datadrevet markedsføring og e-handel, sier Aunan.
Passer som hånd i hanske
Forte Solutions føyer seg inn i rekken av flere nye satsningsområder Forte Digital har lansert de siste årene. I fjor ble det klart at konsulentselskapet hentet Agnete Tøien Pedersen fra Kahoot for å lede Forte Optimize, Forte Digitals satsning på datadrevet markedsføring.
Eivind Willard, kommersiell direktør i Forte Digital, tror de ulike områdene vil skape gode synergier for kundene.
– Med etableringen av Forte Solutions og Forte Optimize vil vi bli en mer komplett digitaliseringspartner for våre kunder. Kompetanse vi nå har fått gjennom Petter og teamet hans kombinert med vår eksisterende ekspertise på kundedata og datadrevet markedsføring, passer som hånd i hanske. Vår ambisjon er å bli Norges beste leverandør på personalisert innhold i markedsføring og digital handel, sier Willard.
Vil gå internasjonalt
Forte Digital ble i 2017 startet som et rent teknologimiljø. Siden den gang har selskapet utvidet tjenesteporteføljen med etablering av egne avdelinger innenfor brukeropplevelse, strategisk rådgiving, markedsføring og konsulentformidlingstjenester.
Forte-gruppen teller i dag mer enn 350 ansatte på tvers av Norge, Polen, Tyskland og Danmark. Ambisjonen er også å ta Forte Solutions til utlandet.
– Jeg tror vi representerer noe annet enn det mange av konkurrentene våre leverer ved at vi nå kan skape verdi for kundene på tvers av alle forretningsområder - både nasjonalt og internasjonalt. Vi har også en tydelig ambisjon om å bygge Forte Solutions både i Danmark og Tyskland, sier Willard.