Relevans 2021

20.10.2021
Vika kino, Oslo

Relevans 2021 er over for denne gang. Vi sees på Relevans 2022!

Relevans er en årlig heldagskonferanse arrangert av Forte Digital. Relevanskonferansen er en møteplass for ledere og beslutningstagere som brenner for gode digitale løsninger, smart bruk av data og brukeropplevelser i verdensklasse – og som vil lære og bli inspirert av andre i bransjen.

Fysiske plasser til Relevans 2021 er nå fullt. Det er dermed kun mulig å melde seg på digitalt.

Relevans 2021: Hva er status på den datadrevne organisasjonen?

De fleste organisasjoner har i dag som mål å bli enda bedre på å utnytte dataen de sitter på. Sannheten er nemlig at å være datadrevet ikke lenger er et fortrinn, men en forutsetning for å lykkes med digital transformasjon. 

Ifølge regjeringen anslås det at norsk dataøkonomi utgjør en årlig verdiskaping tilsvarende 150 milliarder kroner og en sysselsetting på hundre tusen arbeidsplasser i 2020. Uavhengig av bransje eller størrelse står beslutningstagere dermed overfor en rekke fremvoksende utfordringer for å forbli konkurransedyktige;

  • de må forstå samspillet mellom teknologi og forretningsutvikling
  • kjenne sine kunder og tilby relevante kundeopplevelser
  • sikre datakvalitet og tilgang på relevant data
  • samtidig som man må bygge robuste organisasjoner og tilegne seg nødvendig kompetanse.  

På Relevans 2021 vil du lære mer hvordan den datadrevne organisasjonen står i sentrum for å nå disse målene.

Men hva betyr det egentlig å være datadrevet og hva kan vi lære av de som virkelig er blitt digitalt modne organisasjoner? Hva kjennetegner de som har lykkes med å bruke data smart og hvilke krav stiller det til deg som leder?

Dette er noen av spørsmålene vi stiller på Relevans 2021.

Tidspunkt: 08.00-16.00, 20. oktober 2021

Sted: Vika kino, Oslo

Pris: Gratis!

Fysiske plasser til Relevans 2021 er nå fullt. Det er dermed kun mulig å melde seg på digitalt.

Se påmeldingsskjema under.

Foredragsholdere

  • Alternative text

    Alexander Haneng

    Direktør for Digital Innovasjon, Posten Norge

  • Alternative text

    Jorunn Øyna

    Strategy & Consulting Director, Forte Digital

  • Alternative text

    Christoffer Hærnes

    Rådgiver og investor, Hernæs Consulting

  • Alternative text

    Liv Dingsør

    Daglig leder, Digital Norway

  • Alternative text

    Fæbrik

    Jenny Skavlan, Mari Nordén, Ingrid Vik Lysne og Ingrid Bergtun

  • Alternative text

    Thomas Becke

    Fagdirektør analyse og utvikling, Husbanken

  • Alternative text

    Dr. Morten Goodwin

    Professor i informatikk, Universitetet i Agder

  • Alternative text

    Monica Beate Tvedt

    Teknologidirektør, Forte Digital

  • Alternative text

    Marianne Otterdahl Møller

    Vice President Marketing, Flokk AS

  • Alternative text

    Kine Lauritzen Maarud

    Produktsjef, Gyldendal Akademisk

  • Alternative text

    Kristin Bigseth

    Direktør Innovasjon og Digitalisering av kundeopplevelsen, NorgesGruppen

  • Alternative text

    Jørn Mjøster

    Head of Data Science, Posten/Bring

  • Alternative text

    Anne Bache Dahl

    Konseptansvarlig netthandel, Meny

  • Alternative text

    John Kårikstad

    Daglig leder, Forte Digital

  • Alternative text

    Sondre Støyva

    CFO, Material Mapper

  • Alternative text

    Caroline Evjenth Kolbeinsen

    Stategisk rådgiver, Forte Digital

Program

  • 08:15 - 09:00

    Registrering og kaffe med enkel frokost

    Coffee
  • 09:00 - 09:15

    Velkommen til Relevans 2021

    Arild Bjørn-Larsen
  • 09:15 - 09:30

    Hva skjer med organisasjonen og strategien når «alt er digitalt»? - Jorunn Øyna, Forte Digital

    Jorunn Øyna
  • 09:30 - 10:15

    Hemmeligheten bak datadreven kunstig intelligens - Morten Goodwin

    Morten Goodwin
  • 10:00 - 10:30

    Pause

    -
  • 10:30 - 11:00

    Hvordan kan vi realisere sirkulærøkonomien ved hjelp av data? - Material Mapper

    Sondre Støyva
  • 11:00 - 11:15

    Kundesentrisk og datadrevet produktutvikling: Klimatjenesten i Trumf - NorgesGruppen

    Kristin Bigseth
  • 11:15 - 11:30

    Hvordan takle millioner av produktvariasjoner, og en bransje i endring? - Flokk

    Marianne Otterdahl Møller
  • 11:30 - 12:30

    Lunsj

    -
  • 12:30 - 13:00

    Teknologi + søm = et mer bærekraftig klesforbruk - Fæbrik

    Jenny Skavlan
  • 13:00 - 13:15

    Fra hypotese til suksess: Hvordan Gyldendal bygget et nytt produkt på brukernes premisser - Kine Lauriten Maarud & Caroline Kolbeinsen

    -
  • 13:15 - 13:30

    MENY Matkanalen: Å vinne kunden - Anne Bache Dahl

    -
  • 13:30 - 14:00

    Smart bruk av data i Posten/Bring - Jørn Mjøster

    -
  • 14:00 - 14:15

    Pause

    -
  • 14:15 - 14:30

    Panelsamtale: Hva er status på den datadrevne organisasjonen?

    -
  • 14:30 - 15:00

    Hvordan bygger du en IT-arkitektur som støtter en datadrevet organisasjon? - Forte Digital

    -
  • 15:00 - 15:15

    Digitalisering i alle kanaler – hva betyr det egentlig? - DigitalNorway

    -
  • 15:15 - 15:30

    Oppsummering

    -

Sted

Spørsmål om konferansen? Ta kontakt

Les mer om våre prosjekter & tjenester