Fremtidens kundeopplevelser med NorgesGruppen

Oppgaven

NorgesGruppen ønsker å tilby Norges beste lojalitetsprogram for sine kunder gjennom Trumf. Via sine kjente dagligvarekjeder skal de forenkle hverdagen til kundene ved å tilby relevante og personaliserte nyttetjenester. De neste årene utfordres dagligvarebransjen ytterligere fra nye og store internasjonale aktører, og det har blitt enda viktigere å fremme bærekraftige modeller, være kundeorienterte, være innovative og tilby nye digitale tjenester til kundene.

Oppdraget fra NorgesGruppen:

  • Videreutvikle den digitale tjenesteplattformen NorgesGruppen har utviklet over flere år, og oppdatere den tekniske arkitekturen basert på nye muligheter og moderne arkitekturprinsipper.
  • Konseptutvikling og rådgivning gjennom Utforsk-team som ser på nye og innovative løsninger. Teste og validere nye innovasjonsprosjekter og forretningsmodeller.
  • Bistå Trumf og dagligvarekjedene med målbilde, design og utvikling av sine digitale tjenester og konsepter.

Teknologi og leveranse

  • Den digitale tjenesteplattformen er utviklet basert på tjenester i Microsoft Azure Cloud, og inneholder veldig store mengder med data om produkter, priser, butikker, kjøpsmønster osv. Disse dataene danner grunnlaget for å utvikle tjenester som er personaliserte og relevante for hver enkelt kunde. Som eksempel får hver kunde rabattkuponger på produkter de kjøper ofte.
  • Tjenester for netthandel ligger også i den digitale tjenesteplattformen, som Spar og Meny benytter når de utvikler sine nettbutikker som rene frontend-applikasjoner på toppen av plattformen.
  • Episerver blir brukt som publiseringsløsning i de ulike kjedenes egne nettløsninger.

NorgesGruppen1

Resultater

Forte_ Digital bidrar til å forbedre NorgesGruppens digitale tjenesteplattformen, og optimalisere prosessene for utvikling av digitale tjenester. Nå kan NorgesGruppen utvikle og lansere nye tjenester raskere, basert på data fra flere kjernesystemer.

Forte_ Digital er også delaktig i design og videreutvikling av tjenester for dagligvarekjedene i NorgesGruppen, og lojalitetsprogrammet Trumf. En metodisk tilnærming til friksjonsfri handel har gitt viktig og praktisk innsikt som brukes til å bygge nye relevante og verdiøkende digitale tjenester for NorgesGruppens kunder.

Ønsker du å høre hvordan Forte_ Digital kan hjelpe din bedrift å lykkes digitalt? Ta kontakt i dag