Ny leveransedirektør til Forte Digital: - En av de mest erfarne innen digital tjenesteutvikling

Pål Werdenhoff er ny kundedirektør i Forte Digital
Pål Werdenhoff er ansatt som leveransedirektør i Forte Digital og kommer fra stillingen som Daglig leder i Futurice Norge. Pål sitt budskap til organisasjoner som vil lykkes digitalt er tydelig: Læring satt i et godt system og tøffe prioriteringer gir de beste resultatene.

Hva er din bakgrunn, erfaring og kjernekompetanse?

Lidenskapen for teknologi og produktutvikling har jeg hatt helt siden jeg snekret hjemmesider på dobbel ISDN-linje. Siden den gang har jeg jobbet mest som prosjektleder, kundeansvarlig og med salg. For tre år siden startet og ledet jeg Futurice Norge, et innovasjonsselskap eid av det finske Futurice.

Der fikk jeg virkelig øyene opp for kulturbygging og viktigheten av autonomi og tillit, samt viktigheten av å forstå brukerens utfordringer og problemer før teknisk løsning landes. I kundesammenheng er jeg nok som sterkest når det skal identifiseres og jobbes med nye konsepter og tjenester. 

Hvorfor valgte du å starte i Forte?

Jeg kjente mange i Forte Oslo og Krakow fra før og vet hva de står for. Dette er folk som inspirerer meg og jeg er sikker på at jeg nå har kommet til et selskap med masse energi og guts til å satse og utfordre. Jeg kan være litt utålmodig selv, så det tror jeg skal passe meg fint. I tillegg ser jeg frem til å kunne bruke mer tid på kundenes utfordringer, bidra til at de får det beste ut av samarbeidet med Forte og lære meg en masse nytt på veien selv!

Pål Werdenhoff er ansatt som ny kundedirektør i Forte Digital
Det er fantastisk å kunne ønske Pål velkommen til oss! Med lang og relevant erfaring innen digital tjenesteutvikling, prosess og ledelse vil han bidra sterkt til å sikre verdi både oss og kundene våre

Hva er dine ambisjoner i stillingen fremover?

Det første jeg skal gjøre er å snakke med folk og finne en felles ambisjon om hva vi skal utrette og at vi samtidig fortsetter med å levere produkter og tjenester på høyt nivå til våre kunder. For å få til det må vi fortsette å dyrke fagkultur og menneskene i Forte Digital. Våre folk er vår viktigste ressurs for å hjelpe våre kunder med å lykkes digitalt. Jeg håper og tror at min bakgrunn kan være med på å styrke vår kompetanse, merkevare og posisjon i markedet ytterligere. 

altText

Hva er ditt budskap til organisasjoner som ønsker å lykkes digitalt?

Slik jeg ser det er det å tørre og eksperimentere en av de viktigste driverne til å lykkes digitalt. Eksperimentering satt i et godt system skaper masse læring og energi. Samtidig må enda flere organisasjoner bli flinkere til å gjøre tøffere prioritering. Det innebærer at man identifiserer problemstillinger grundig og raskt, samt tørr å satse på det man tror på.

Det høres kanskje enkelt ut, men når digitaliseringsbehovet er stort og ny teknologi tegner flotte vyer, er det vanskelig å velge. Her må vi være gode rådgivere.

altText