John Kårikstad Nov 11, 2020

Remote work og Hackaton

Også før pandemien traff oss i vår har vi vært opptatt av å være en fleksibel arbeidsplass. Det betyr at vi alltid tilrettelegger for at våre ansatte skal kunne jobbe effektivt på hjemmekontor. Ved å ha kontorer i både Oslo og Krakow hadde vi allerede en god modell for å jobbe sammen remote og digitalt. Denne erfaringen har kommet ekstra godt med i år.

Nå som enda flere sitter på hjemmekontor har vi vært opptatt av å ivareta den uformelle kaffepraten, der ansatte får mulighet til å møtes jevnlig digitalt. Normalt møtes vi også jevnlig på tvers av de to kontorene våre, og har blant annet to årlige Hackatons. Her får ansatte muligheten til å utforske nye idéer, nye løsninger og ny teknologi sammen i tverrfaglige team på tvers av Oslo/Krakow.

Høstversjonen gikk av stabelen over to dager i oktober, denne gangen digitalt. Vi har valgt ut en av idéene som kom opp, som nå skal få muligheten til å utvikles internt og lanseres om et nytt produkt i markedet.

Hackaton

Farmasiet

Farmasiet.no har i rekordfart vokst seg til å bli Norges største nettapotek. I løpet av det siste året har Forte Digitalt jobbet med å utvikle nettapotekets helt nye e-handelsplattform som gikk “live” i august. Det har vært motiverende å jobbe sammen med en av Norges mest fremoverlente og ambisiøse selskaper.

Nye Farmasiet.no har bidratt til at nordmenn nå enkelt og trygt kan handle apotekvarer på nett i en tid der pandemien har begrenset våre muligheter til å handle fysisk i butikk. Med nye Farmasiet.no, og en helt ny e-handelsplattform, har Forte Digital levert en moderne teknisk løsning som tilrettelegger for langsiktig vekst og lønnsomhet for Farmasiet.

Den nye e-handelsplattformen støtter datadrevne kundeopplevelser i kjøpsprosessen, og i kommunikasjonen før og etter kjøp, for å være mest mulig relevant for hver enkelt kunde. Dette blir et av hovedområdene vi skal jobbe sammen med Farmasiet på videre.

Farmasiet mobile

Relevanskonferansen 2020

I oktober hadde vi gleden av å arrangere Relevanskonferansen for tredje året på rad. Tema for årets konferanse var “Hva kreves for å skape relevante digitale kundereiser?”. Med mer enn 500 påmeldte både digitalt og fysisk var årets konferanse intet annet enn en kjempesuksess. Vi hadde mange spennende foredragsholdere, deriblant Elkjøp, Farmasiet, Vy og Askeladden & Co. Vi gleder oss allerede til neste års konferanse i september!

Nye ansatte

I høst har vi hatt gleden av å ønske velkommen til enda flere dyktige kollegaer, både i Oslo og i Krakow. Vi har styrket oss ytterligere innen design og teknologi. Normalt har vi kunne være fysisk til stede på karrieredager og i andre fora der vi møter interessante kandidater.

I år har disse møtene naturlig nok blitt holdt digitalt. Til tross for dette har vi hatt rekordstor interesse for stillingene vi har utlyst, både blant erfarne ansatte og blant nyutdannede. Ønsker du å bli med på Forte-reisen? Se våre ledige stillinger her.

Strategiprosess

I høst har vi også arbeidet med en ny langsiktig strategi for selskapet. I samarbeid med alle ansatte har vi lagt en ny strategi som skal sette retning for hva vi som selskap skal være og gjøre fremover. I årene som kommer skal vi fortsette å jobbe i langsiktige partnerskap med store og ambisiøse virksomheter som virkelig vil lykkes digitalt, satse mer på offentlige sektor, jobbe videre med produktsatsning Forte_ Fusion, og samtidig styrke oss innen Business Consulting og datadrevne marketing-tjenester.

Nå er vi klare for siste innspurten av et annerledes 2020, og gleder oss til å kunne begynne på et nytt år med nye muligheter!